Veelgestelde vragen
Vind hier het antwoord op je vraag. Neem contact met ons op als je vraag er niet bij staat!
Algemene vragen
Moet ik software installeren als ik met Testersuite begin?
Nee, je hoeft niets te installeren. Testersuite draait in de cloud en is direct te gebruiken met alle gangbare browsers (Edge, Internet Explorer, Chrome, Firefox en Safari). Wij zorgen ervoor dat je continu beschikt over de laatste versie van onze software. Daarnaast maken we dagelijks een back-up van je data en monitoren we 7x24 uur de servers en de software. Dit alles om ervoor te zorgen dat jij altijd en overal onbezorgd in Testersuite kan werken.
Kan ik Testersuite configureren om aan te sluiten op onze eigen werkwijze?
Ja dat is zeker mogelijk. Testersuite is out-of the box direct te gebruiken maar kan daarnaast volledig worden geconfigureerd zodat het naadloos aansluit op jouw manier van werken. Het is mogelijk om alle typen custom velden (tekst velden, keuzelijsten, datum velden etc.) te maken bij alle onderdelen (requirements, testcases, bevindingen enzovoorts). Daarnaast zijn de workflows in Testersuite volledig flexibel in te stellen. Heb je een Premium abonnement? Dan kun je zelfs meerdere omgevingen aanmaken en iedere omgeving volledig naar wens configureren.
Heb ik een training nodig voordat ik met Testersuite kan werken?
Nee hoor, Testersuite is zeer eenvoudig in gebruik en heeft een intuïtieve interface. Wanneer je toch wat hulp nodig hebt dan kun je de help documentatie in Testersuite raadplegen of één van de instructievideo's bekijken.
Ik heb behoefte aan ondersteuning bij de inrichting van mijn testproces. Kunnen jullie daarbij helpen?
Ja dat kan. Onze consultants kunnen helpen bij de inrichting van het testproces en de inrichting van Testersuite. Daarnaast kunnen we generieke testtrainingen verzorgen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.
Wij hebben al testcases. Kunnen we die importeren in Testersuite?
Ja, dat kan. Testersuite heeft een zeer gebruiksvriendelijke importfunctie waarmee je zelf testcases kan importeren. Maar ook het importeren van producten, requirements, release notes, bevindingen en gebruikers is mogelijk. Je hebt hiervoor wel een Testersuite PRO of PREMIUM abonnement nodig.
Welke testsoorten kan ik uitvoeren met Testersuite?
Je kan in Testersuite alle testsoorten uitvoeren. Denk aan een Unittest (UT), Functionele Acceptatietest (FAT) of een Gebruikers Acceptatietest (GAT). Ook hiervoor geldt dat je Testersuite kan configureren zodat je testtrajecten naar eigen inzicht kan indelen in testsoorten.
Welke software kan ik met Testersuite testen?
Alle (SaaS)applicaties en (maatwerk)software kun je testen met Testersuite. Maar Testersuite is ook zeer geschikt voor het testen van niet functionele requirements. Testersuite is niet gebonden aan platformen en/of softwaresystemen.
Zijn de prijzen van Testersuite all inclusive?
Ja, onze prijzen zijn inclusief hosting en gebruikers ondersteuning. Daarnaast zijn de prijzen inclusief onderhoud (bug fixing) en uitbreiding met nieuwe en verbeterde functionaliteiten.
Hoe vaak levert Testersuite nieuwe releases?
Wij rollen gemiddeld iedere twee weken een nieuwe release uit met bug fixes en nieuwe functionaliteiten. De gebruikers hebben hier geen last van omdat we dit zonder ‘down time’ uitvoeren. De release notes bevatten beschrijvingen van de wijzigingen. Deze zijn voor alle gebruikers beschikbaar in de documentatie in Testersuite. Wanneer een nieuwe release is uitgerold dan worden de gebruikers daarover geïnformeerd als ze inloggen in Testersuite. Daarnaast geven we een aantal keer per jaar webinars om uitleg te geven aan de nieuwe functionaliteiten in Testersuite.
Is mijn data veilig in Testersuite?
Je gegevens zijn uitermate goed beveiligd in Testersuite. Iedere Testersuite klant heeft een eigen gescheiden database en logt in zijn eigen omgeving in. Testersuite draait bij een professionele Nederlandse hosting provider. De managed hosting services en datacenters van onze hosting partner zijn onder andere gecertificeerd voor ISO 20000 (IT Service Management), ISO 27001 (informatiebeveiliging) en NEN 7510 (specifiek voor de zorg). De Testersuite organisatie en applicatie is gecertificeerd voor ISO 27001 en NEN 7510. Meer informatie over de beveiliging van Testersuite kun je hier vinden.
Ik krijg een melding dat het maximum aantal gebruikers is bereikt. Hoe kan ik nu verder?
Wanneer je het maximum aantal gebruikers dat je hebt aangeschaft bereikt dan wordt dit op het moment dat je een nieuwe gebruiker wilt activeren gemeld. Wanneer je verder wilt dan zul je het aantal gebruikers moeten opschalen. Stuur in dat geval een mail naar support@testersuite.nl en geef aan naar welk aantal gebruikers je wilt opschalen.
Vragen over Testersuite FREE
Is de FREE-versie echt gratis?
Ja, Testersuite FREE is gratis voor maximaal 5 actieve gebruikers en blijft dat ook. Het aantal testtrajecten, testcases, bevindingen en dergelijke is onbeperkt. De functionaliteit is beperkter dan in Testersuite PRO en Testersuite PREMIUM maar je kunt wel het hele testproces ondersteunen (van testontwerp naar testuitvoer naar testbevindingen).
Kan ik direct beginnen met Testersuite FREE?
Ja hoor, je kan direct een eigen omgeving aanmaken en we hebben geen creditcard gegevens nodig. Klik hier om een omgeving aan te maken en start in 2 minuten met je eerste testtraject.
Hoe kan ik mijn FREE-versie upgraden naar een PRO-versie?
Wanneer je wilt upgraden naar Testersuite PRO dan is dat heel eenvoudig te doen via de administrator portal in je FREE-omgeving. Je wordt dan geleid naar de betaalportal. Voer je betaalmethode in en je FREE-omgeving is direct geupgraded naar de PRO-versie.
Vragen over Testersuite PRO
Kan ik direct beginnen met Testersuite PRO?
Ja hoor, maak hier in 2 minuten je account aan. Nodig je collega's uit en start met behulp van ideale sjablonen. Gebruik je creditcard of regel de betaling via iDeal of SEPA.
Kan ik met meer dan 100 gebruikers gelijktijdig werken in de PRO-versie?
Nee, het maximum aantel gebruikers in Testersuite PRO is 100. Als je meer gebruikers toegang wilt geven dan moet je overstappen naar de PREMIUM-versie.
Kan ik in de PRO-versie koppelen met andere systemen?
De standaard koppeling met JIRA is beschikbaar binnen de PRO-versie. Met deze koppeling kun je eenvoudig JIRA user-stories ophalen in Testersuite en/of JIRA issues aanmaken op basis van Testersuite bevindingen. Voor andere integraties zoals de standaard koppeling met TOPdesk en onze API heb je een Premium abonnement nodig.
Kunnen we onze eigen inkoop- en security voorwaarden hanteren bij de aanschaf van Testersuite PRO?
Nee. Wanneer je een PRO abonnement aanschaft dan gelden de Algemene voorwaarden Testersuite PRO. Andere voorwaarden zijn alleen mogelijk bij een Testersuite Premium abonnement.
Vragen over Testersuite PREMIUM
Beschik ik met Testersuite Premium over alle modules en functionaliteiten die er zijn?
Ja, Testersuite PREMIUM is de meest uitgebreide versie die alle functionaliteiten bevat. Kijk hier voor een overzicht van alle functionaliteiten in Testersuite PREMIUM.
Wat zijn de prijzen van Testersuite PREMIUM?
Wanneer je interesse hebt in Testersuite PREMIUM dan kun je contact met ons opnemen. We informeren je graag over de mogelijkheden en de prijzen.
Krachtige functionaliteiten
Start testtrajecten en importeer testproducten, requirements of release notes
Ontwerp nieuwe testcases, haal testcases op uit de regressie testset of importeer bestaande Excel testcases
Plan de testuitvoering, wijs testers toe en informeer de testers automatisch met behulp van de workflow functie
Registreer bevindingen, coördineer centraal de afhandeling en stroomlijn de samenwerking met behulp van automatische workflows
Rapporteer over de testvoortgang, de testresultaten en informeer eenvoudig stakeholders